10.09.23

Valet är över. Den värsta stormen har väl lagt sig. Eller så är det bara jag som inte bryr mig så hårt.
Röstade gjorde jag ju iaf. Och det gick ganska bra. SD kom ju in.
Ja, jag röstade på SD.

Jag har aldrig vänt i dörren om jag ser att det är en invandrare/moderat där inne. Jag har aldrig låtit bli att prata med en människa för att han/hon är folkpartist/kristdemokrat. Jag har aldrig skrivit i min status på facebook att "alla sossar; ta bort mig från vännerlistan" Jag har aldrig tagit bort någon från min vännerlista för att han/hon är vänsterpartist.
Jag har heller aldrig gjort en sida som denna och listat massa centerpartister.
Tro det eller ej, men Jag är inte rasist.

Det är så låg nivå så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vissa människor tycker det är så hemskt att SD kom in i riksdagen.. Men det att dom människor som sitter i riksdagen, dom som ska styra vårat land, beter sig som 5 åringar.. DET, mina vänner, är skrämmande.

Var tog demokratin vägen?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag röstade inte på SD, tyvärr kan jag nästan säga. SÅ här i efterhand käsns det som att de är det enda parti som beter sig som vuxna människor. Jag håller med om att det är skrämmande hur man beter sig mot dem som röstat eller är med i SD. Men det är också för första gången i mitt liv ganska så intressant att följa politiken just nu =)

2010-09-25 @ 09:30:46
URL: http://iamiamaria.blogg.se/halsa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0