10.05.05

ÄNTLIGEN!! Nu är jag glad. Idag skulle jag åka och fixa en SATA kabel. Åkte till butiken, fick sladden i handen och frågade vad han skulle ha för den. "Du får den av mig du."
Är inte det skönt? När man får nåt man hade tänkt betala för. =) Nu handlade det inte om så överdrivet många kronor, men själva känslan.
Men det var väl inte det jag blev glad över. Denna SATA kabel som jag fick, i kombination med skärmen, tangentbordet och musen som jag fick. Gjorde det möjligt att koppla in min hdd i min stationära dator och plocka fram alla mina bilder. =D
Så jag och My har ikväll suttit och tittat på när hon och Gustav var nyfödda.


Sen har jag fått hem lite papper idag. OJ vad irriterad jag blev. Det är så otroligt jobbigt att gå in för att läsa något som man förväntar sig ska vara korrekt skrivet och det visar sig vara blaha. Jag förväntar mig faktiskt att brev från FK, HC, polis, advokat, kommun, sjukhus, försäkringsbolag och andra "förtroendefolk" ska vara läsbara och inte bara snabbt ihopskrivet med X antal felstavningar. Och meningsbyggnaden ska vi inte ens gå in på.. Herregud! Har punkt och stor bokstav avskaffats eller??
Kanske kan skriva några exempel imorgon..

Igår fick jag komma med lite tips till ett par st. Hoppas  att nåt av det kan ge nån av er nåt. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0