10.03.07

Jag skulle berätta om när jag hämtade My på dagis i tisdags..
Vi gick där på gångvägen i skogen. My sa helt plötsligt att hon ville leka hund och ha koppel. Så gick hon där "i koppel" och skällde och skrattade. Helt plötsligt så skriker hon rätt högt: "ETT TROLL!!" Det enda jag kunde se var en dam med en spark lite längre fram. Så jag fattade inte riktigt vad hon menande.. När vi mötte damen med sparken så pekade My på henne och sa igen; "MAMMA, TITTA ETT TROLL!!!"
Vad gör man?

Jag skulle berätta om när vi va och såg ljusspelet på rådhuset.
Vi hade varit hos pappa och på vägen hem så stannade vi i stan och skulle kika på rådhuset. Blev aningen stressad när vi svängde upp brevid rådhuset och såg att det var 8.52 kvar tills det skulle börja. Hitta en parkering, plocka ut vagn och barn samt gå till rådhuset på 8.52 min. Men det gick! Parkerade visserligen inte på en parkeringsplats, men ändå! My blev mäkta imponerad. Hon skrek och blev lite rädd när rådhuset "rasade", men kul tyckte hon att det var!

Min och Mys mysiga frukost då..
Jag och Gustav vaknade tidigt i torsdags. My sov fortfarande. Så jag gjorde våfflor och tände ljus och grejer. Sen väckte jag My och vi åt våfflor och hade det mysigt en stund innan hon skulle till dagis. =)

Gustav rör sig som en larv när han ligger på golvet. Upp med rumpan så han står som i en båge. Sen glider han fram med överkroppen och börjar om igen. =p

Det var det.

Igår så åkte vi till Olden en sväng. My "hjälpte" Ingegärd att planera lite i stugan. Kristoffer och Jens la beslag på Gustav. Dom satt och tittade på nån film där dom spelade amerikansk fotboll och pratade om vilken bra spelare Gustav skulle bli när han blir stor.  Jens och Gustav har för övrigt samma mellannamn; Junior.  

När vi kom tillbaka så gick vi ut och gick en sväng. Sen målade vi lite. My fick sitt 7:e klistermärke igår också, vilket resulterade i att hon fick välja en tidning när vi handlade. =)


Frukost kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0