10.01.15

Ja.. mina funderingar ja..
Dom som misshandlar.. Alltså person A hugger person B med kniv eller dylikt för att sedan bara lämna B där. Går då A hem och tycker att h*n är så jävla tuff? Är h*n stolt? Tycker h*n att h*n har uträttat något väldigt bra? Ägnar han en enda tanke åt B? Tänker h*n en enda gång typ: "Undrar hur det gick?"
Jag tycker det är djävulskt onödigt att slåss och vara våldsam. För mig är det nog ett tecken på en form av svaghet. Det h*n inte har i huvudet har h*n i händerna.


Och det här med USA?! Hur sjukt är det inte? Tittade på något prg där det var par i 17-20 års åldern. Dom skulle testas om dom klarade av föräldrarollen. Paren fick bo i en villa var. Tjejerna fick gå runt i stora magar, för att känna hur det är att vara gravid. Dom fick låna en docka som gnällde då och då. När den gnällde skulle dom skruva på ryggen på den. Fanns flera hål. Typ.. blöjbyte, mat etc. Sen var det dags att få barn! Då fick dom låna främmande ungar som dom skulle ta hand om.
Seriöst?? Ni som har varit gravida håller säkert med om att det går inte "fejka" en graviditet! När man bir gravid blir det en jävla massa hormoner etc. Sen så blir man inte stor som om man vore i v 40 direkt. Det tar ju lixom 40 veckor innan man är där..
Och en docka som ska vara en bebis?! Det finns då ingen docka i världen jag skulle älska ens i närheten lika mycket som mina barn! Och det går heller inte att låna någon annans barn för att "testa".
Jag tror att man är ALDRIG "redo" eller "mogen" att bli förälder. Det blir man när man blir gravid och får barn. Det kommer lixom på köpet. Det går aldrig att förbereda sig för vad som komma skall. Alla barn är ju olika. Och man vet aldrig hur just mitt barn kommer bli. Så jag tror inte att man är mer redo för att man väntar tills man är 35-40 med att få barn än om man får barn vid 17-18 års ålder.

När jag har tittat på prg som tex Dr Phil och det är någon ung som vill ha barn hör man: "Du binder upp dig." "Du kommer aldrig få någon fritid." "Bebisen kommer hålla dig vaken på nätterna" etc etc.
Hör man någon gång kommentarer som: "Du kommer älska ditt barn över allt annat." "Det kommer inte spela någon roll om du får offra festerna 3/4 helger i månaden för din bebis för h*n kommer vara värd det." "Du kommer vara beredd att offra ditt eget liv till förmån för ditt barns." ??

Jag har börjat drömma sjuka drömmar. Salig blandning av folk. Hehe. Kanske berättar om någon dröm någon gång. =p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0