10.08.17

Finns så mycket jag skulle kunna skriva om. Finns nog precis lika mycket jag skulle  behöva skriva om för att få ur mig det. Få se vad jag har stake att skriva. Givetvis utan att nämna namn. Det är specifika händelser som strider emot vad JAG tror på. Det är inte menat som någon moralpredikning eller påhopp. Ber om ursäkt redan nu om någon tar det så.

---> Om man inte kan låta bli att köra bil när man har druckit (det är skitsamma om det "bara" är ett glas vin eller "bara" en öl!) borde man inte varken dricka eller ha körkort.

---> Om man dessutom gör det med barn I bilen eller barn i NÄRHETEN av bilen borde man straffas för det.

---> Vuxna människor  ska vara förebilder för barn. När ska folk förstå det? Det här vill jag nästan skrika ut faktiskt.

---> Sina barn är det bästa man har. Ett förhållande kan lika gärna ta slut imorgon. Försumma inte dina barn till förmån för ditt förhållande.

---> Med detta menar inte jag att jag har varit guds bästa barn.. Men det finns en anledning till varför det är åldersgränser på systemet och krogen. Och varför langning är straffbart.

Alla gör sina egna val. Och det är helt ok sålänge man kan stå för det.

Ni fick 5 grejer iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0