Mos!

Idag skulle ju vi till pappa å kopiera nå papper. Höll på å missa bussen så de blev lite stressigt. Men vi hann till hållplatsen, precis lagom till när bussen gick.. Innan jag kom på att pappret jag skulle kopiera låg i bokhyllan... Skyndade mig hem och hämtade pappret och vi hann faktiskt med bussen ändå! Hade de vare mindre folk så hade de aldrig gått. =p

Hos pappa så va My rätt nyfiken på va Kristoffer å Fredrik höll på me. =) Å hon hjälpte morfar å plocka ihop massa skräp. Sen skulle hon absolut följa med och slänga det också. Så vi åkte å slängde skräp. Ja följde också  med. Med förhoppning om att de kanske sätter igång nångång!! =p
När vi kom tillbaka så la jag mig på soffan en stund och My hjälpte pappa å köra grus.

Plockade äpplen hos pappa också. Tänkte att jag skulle pröva göra mos. Blev ju hur gott som helst ju! Så nu funderar jag på å plocka bort resten av äpplena också å göra ännu mera mos. Äter ju de varje dag på gröten. =p Å de e faktiskt godare med hemgjord än köpt. Sen e de ju rätt bra att man vet exakt vad den innehåller. Å de e roligt när man har plockat själv å gjort själv. ;p

Sparade några äpplen å tänkte göra paj imorgon också. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0