Idag då?

BM skulle ju ringa upp mig imorse. Trodde jag ja.
Ingen BM ringde. Väntade. Ringde på bm´s telefontid. Ingen telefontid. Ringde på vanliga telefontiden. Väntade. Kom inte fram.
Ringde nästa telefontid. Kom inte fram.
Ringde växeln å sa att jag ville bli kopplad till nån på torvalla hc. Vem som helst. DÅ fick jag svar!
Fick då höra att det var ingen barnmorska som jobbade idag. BRA!
Krävde att få komma till en sköterska å få ta ett blodtryck iaf. Sköterskan ringde upp och jag fick komma.
Det var liiiiiite högt kanske!! Fick vila där i 15-20 min. Det blev betydligt mycket bättre. Men fortfarande högt.

Får jag inte komma till en barnmorska som kan kolla allt ordentligt imorgon så tänker jag gå dit, sitta där å vägra gå därifrån innan jag har fått komma in å kolla allt som ska kollas på ett sista besök på mvc. Å kan dom absolut inte ta emot så får dom fan ordna en annan bm på nån annan hc som kan. ÅHHH! Känns att jag är gravid sånna här gånger.. =p


Underbart att lämna My på dagis idag iaf. =D
När vi kom fram så parkerade jag vagnen vid fönstret, där den brukar stå. Alla barn på dagis sprang fram å trängdes vid fönstret å ropade på My. Tittade på älsklingen å såg att hon fick ett väldigt belåtet leende på läpparna.
Vi gick in i "hallen" å alla barn kom springades till grinden å stog där å trängdes.
"HEEEJ MY!!!!"
"Va snygg du är idag My!"
"Jag har saknat dig My!"
"Nu kommer My!"
"HÄR ÄR JAG MY!!"

My har samma belåtna leende på läpparna, sätter sig lungt ner och tar av sig skorna. Sen springer hon fram och kramar var och en av dom genom grinden. Öppnar sedan, springer in å leker.
Jag sa till en av fröknarna; "Vilket varmt välkomnande hon fick!!"
Hon skrattade och svarade: "Ja, dom har pratat om My hela frukosten. Frågat var My är och om hon kommer idag."

Det känns så skönt i hjärtat att se och höra detta så ni anar inte! =)


Kommentarer
Postat av: Marika

Men vad trist att det strular med BM.. Har du fått komma på ett ordentligt besök nu då?

När var det beräknat?

Här hemma planerar vi bröllop för fullt. Den 21 November blir det bröllop.

Kram

2009-09-03 @ 16:06:42
URL: http://jojuma.blogg.se/
Postat av: Marika

Hej!

Vad spännande att det är dags snart...Jag blir lite smått avundsjuk...:-) Vi gifter oss i en kyrka här nere i Avesta.. Folkärna kyrka heter den, och det ska bli så roligt.. är väldigt förväntansfull...och lite smått nervös.. Börjar dessutom plugga på måndag.

kram

2009-09-04 @ 06:26:42
URL: http://jojuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0