06.30

Jag och My har vaknat nu (vid 6.00). Liite väl tidigt kanske?
Men My somnade ju vid 6 igårkväll. Så hon har nog sovit klart, å då jag vaknade före  henne så måste ju jag ha sovit klart jag också.

Val.. Handlar inte det mesta i livet om val?
Man gör ju val konstant. Igår gjorde jag ett val att skriva det inlägget som står hur jag valde att, väldigt kort, beskriva hur JAG hanterar det när My frågar var pappa är, vad pappa gör och när pappa kommer hem.
Jag gjorde det utan att vara elak. Utan att kränka.
Blev ombedd att ta bort det. Men varför ska jag göra det? Varför ska jag dölja hur jag hanterar situationer som handlar om mig? Jag sitter ju inte direkt å skriver om nåt som jag inte ska lägga mig i. Sen var det helt ok när jag hade förklarat det jag precis skrivit.

Mitt liv just nu handlar om hur jag på bästa sätt skyddar mig själv och My från att bli sårade.
Jag älskar den människan som är frisk. Men jag klarar inte av att leva med den människan som är sjuk.
Det blir rätt slitsamt i längden, att aldrig veta när det sker nästa gång, aldrig veta vad som händer nästa gång.


Hosta har vi iaf både jag och My. De e drygt. Hon har jättemycket slemhosta. Å jag börjar också få det. =/
Å nu tycker jag det är äckligt å ha något i munnen. Tex om jag har händerna fulla å måste hålla nycklarna mellan läpparna/tänderna så kräks jag i princip. Eller om jag håller en penna på samma sätt. Så det är ett helvete när jag har slem i halsen, å när jag hostar upp slem. =s


Odi et amo. Quare id faciam, fortasse requiris. Nescio. Sed fieri sentio et excrucior.


Kommentarer
Postat av: sunniva

jag måste bara säga att jag inte hoppas att du tåg åt dig när vi pratade om den där fattigbloggen. DU är inte den enda som har skaffat barn och fått soc-bidrag. jag förstår bara inte dom som vill ha barn, och skaffar barn utan någon som helst trygghet. för jag tycker att soc-bidrag borde gå till tillexempel familjer som har handikappade barn där dom behöver hjälpmedel som kostar en hel del. så jag hoppas inte att du tror att jag tror dåligt om dig i alla fall.

2009-03-23 @ 15:42:28
URL: http://sunniva.blogg.se/
Postat av: sunniva

så bra :)



det gick inte så bra. jag har ett virus som dom inte vet vad det är. det kan vara magsjuka men jag känner mig inte magsjuk, jag kan behålla all mat jag äter.. när jag väl känner för att äta. mår illa så mycket. så jag ska vara hemma tills på tisdag, sjuuuuuuuuukt tråkigt .vad fan ska jag göra? haha.

2009-03-23 @ 19:02:25
URL: http://sunniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0