Städat


IDAG
Klockan är nu halv 10 snart. Och jag har redan klivit upp, gjort iordning mig och My, vi har äte frukost. Sen har jag också rensat i 5 skåp i köket samt rensat ur i bokhyllan. Diskat har jag gjort också. Å rensat kattlådan.
Jag har aldrig rensat skåpen i köket sen jag flyttade hit. Hehe, så det behövdes. =p En påse me skräp i bokhyllan och en påse i köket. Blev mycket bättre iaf.
Igår städade vi Mys bokhylla. Det behövdes också. Blev en påse där också med grejer som skulle slängas.

De e som skönt när allt annat är städat. Alltså, inte massa grejer på golvet, ingen tvätt å så. För då kan man städa sånt man aldrig städar annars, sånt som kanske inte riktigt syns alla gånger.
Någon dag ska jag ta tag i klädkammaren också. På riktigt. Kolla igenom alla kläder som är där å se om det finns nåt Lonka kan ta till Holly. =)

Jag håller på me ett projekt också. Äta upp allt som finns i frysen och skafferi å sånt. Va drygt det är! Men de behövs de också. Har så mkt konstig mat i frys och skafferi som jag vill bli av me, me de e ju trisst å slänga. Igår blev det typ.. veg chili con carne. Morötter böner och linser å grejer. Jag tycker det blev gott. Men My gillade de inte direkt tror jag hon låsades att hon gillade de, men hon åt inte.=p  Pröva me tortellini och någon god sås idag kanske.. Det fanns det också i skafferiet. =)

Lite senare hade jag tänkt att vi ska åka till stan en sväng. My ska ha ny tandborste och tandkräm å jag behöver gå på apoteket och köpa upp ett eget apotek så jag har det jag behöver med mig när jag åker nästa vecka.
Sen tänkte jag hämta en babybox och en blöjhink också.

IGÅR
Igår så fick pappa komma hit å hjälpa mig å starta bilen. Vettefan varför batteriet va slut denna gång. Sen följde han me å hämta My på dagis så han vet var han ska lämna & hämta henne nästa vecka, samt så att personalen ska känna igen honom å veta vem han e. =p

Tvättade Mys vagn när vi kom hem. DET behövdes verkligen. Pinsamt å gå me den vagnen ju. Den va skitigare än skitigast ungefär. Men nu är den ren! Bortsett från några oljefläckar som inte gick bort i tvätten.
My sa att hon skulle till morfar och hälsa på. Då sa ja att hon fick ringa då å fråga. Då gick hon å hämta min telefon så fick ja ringa upp. Dom pratade en bra stund. Sen la hon på, å helt plötsligt så pratade hon med honom igen. Hehe. Det händer ju lite då och då att hon ringer upp själv. För nån vecka sen vaknade jag av att My låg i sängen brevid mig å pratade med mormor. =p

Näe, nu ska jag fortsätta göra nå vettigt. Typ spela spel på facebook eller nåt. =p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0