Kommunikation

Jag har suttit i soffan och lyssnat på musik och funderat..
Det är SÅ ofta som relationer fallerar på grund av att kommunikationen inte fungerar.
Det finns så många människor som inte, från barnsben, har fått med sig ett språk så att h*n kan förmedla sina tankar och  känslor.
Detta ger stort utrymme för misstolkningar, och pratar man då med människor som är väldigt snabba på att lägga in sina egna värderingar och tolkningar så kan de bli så otroligt fel..
Vad beror det då på att vissa människor helt enkelt inte är kapabla att förmedla sina tankar och känslor med ett korrekt språk? Att språket kommer från omgivningen, den är ju inte så svår å lista ut, men jag menar mer i grund och botten?
*funderar vidare*

Kommentarer
Postat av: Kenny

Sv. Tackar så mycket =) äntligen händer det saker

2009-01-28 @ 06:15:02
URL: http://mrnorrland.blogg.se/
Postat av: Anonym

inaktuellt intellekt är upptäckt, jag blir förskräckt, verkligen fräckt! att du med endast ett sätt kan avtäcka min dräkt!

2009-01-28 @ 17:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0