=D =D

Läste detta nyss..:

"Idag har jag fått veta att jag ska bli faster!
Men frågan blir ju då:
Eftersom denna människa tycker Brorsan är en total idiot o kan ingenting,ännu mindre ta vara på sig själv eller deras barn o har anmält honom för misshandel o nekat honom umgänge med barnet m.m m.m hur fan kan man då bli gravid med honom igen???
min slutsats blir ju att det kan inte vara hos honom problemen ligger..."

Ja.. det är som sagt faschinerande..
Detta är ju då Carros tolkning. Det är viktigt att tillägga. Jag respekterar hennes tolkning och tycker att den är intressant. Och jag är otroligt glad att jag kan sitta och le åt hennes ord.
Och som jag sa till Peter igår.. Jag är så glad att jag istället för att sitta och bli skitförbannad över något sådant, kan tänka annorlunda.

Avslutar detta inlägg med två citat som jag tycker passar...

"Tänk om det är sant att:
Varje tanke jag har om en annan människa skapar antingen glädje, harmoni och balans inom mig
- det vill säga lycka -
eller någon form av störning, irritation och avstånd
- det vill säga olycka."

(boktips till Carro: "Att välja glädje" skriven av Kay Pollak.)

"When we change the way we look at things, the things we look at change"


Visa ord. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0