Just de ja..

Glömde ju skriva om en liten incident idag ju..
Jag och My tog nya fina bilen å åkte till pappa! Där va Kristoffer, Simon, Henka, pappa & Ingegärd.
My sprang rakt fram å hoppa upp i morfars knä. =)
Satt där en stund. My tryckte i sig massa godis.
Ungefär vid halv 5 skulle vi åka, jag och My, för att hinna in på ÖB å köpa snus.
Kommer ut till bilen. Hum.. Centrallåset? Låste upp, men alla dörrar låstes inte upp. Speciellt inte dörren till där Mys stol står. Aja, det fixade sig, och jag satte in My.
Gick å satte mig, stängde dörren å skulle åka. Vred om nyckeln.
Å bilen startade inte!
Försökte igen.. å igen.. å igen. OJ! Lyset.... Då det är en importerad bil så är det inte automatiskt. Så man måste sätta på å stänga av det. ALLES SJÄLV! Å det hade jag glömt.
Ringde till pappa å frågade om han hade lust å hjälpa mig lite. Så han kom ut. Men jag stog så perfekt parkerad!
Huven ungefär 10 cm från en snöhög. Så ser parkeringen ut där. Han hämtade sin bil å körde så det va bara några cm mellan bilarna. Bilen startade.
Passade på å fråga varför den inte vill starta ibland?
Jo, såhär är det! Med denna bil måste man tydligen ha kopplngen nertryckt när man startar.
Å det sista pappa sa innan ja  åkte var: "Glöm inte lyset sen då!"

Vi kom iaf till ÖB innan dom stängde, och jag fick min snus. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0