Ikaros

Idag på processen så fanns det ett tillfälle där jag bara kom att tänka på en låt.
Björn Afzelius - Ikaros
Den rad som direkt kom upp i mitt huvud var denna:
"Låt den du älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt"

Första gången jag hörde låten var det mamma som spelade den för mig. Jag har för mig att jag bad henne stänga av, för jag tyckte den var så dålig. Sa jag..
Den riktiga anledningen va att jag kände direkt att detta är en låt som jag inte kommer att klara av att lyssna på utan att bli helt förstörd. Så fort jag fick chansen att lyssna på den i ensamhet så gjorde jag det.. Åhh vad jag hade rätt!! Vet inte hur länge jag satt och bara grät. Grät å grät å grät. Lyssnade på låten om och om igen.
Knappt så att jag kan hålla tillbaka tårarna idag, men idag kommer dom inte av samma anledning. Idag kommer dom nog för att jag tycker att låten är så fin.
Och exakt DÄRFÖR vill jag dela med mig lite. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0