Humor.

Fick en kommentar på det förra inlägget:

"Shooni om Nu vet jag!:
Men en del går ju stick i stäv mot vad dom skrev som var neg, Så det är som jag alltid sagt om sånt där, det är det negativa som är (intres)sant eller hur?"

Vill man se det som att det är bara dom hinder en människa har som är sant så får man väl göra det. Men du anonyma, då tycker jag synd om dig. Jag skulle ha ett jättetråkigt liv om jag bara skulle värdera det som är hinder för människor.
Vilken jävla tur att jag är så jävla bra att jag kan se en människas positiva sidor, å att dessa positiva sidor kan skina igenom dom negativa! Annars skulle man nog bli väldigt dömande och bitter. Å det är jag jävligt glad att jag inte är.
MEN! Om du mår bra av att ha det så i ditt liv så är det ju bra för dig! =)

Vissa pos sidor kan lika gärna vara neg om dom inte nyttjas korrekt, vilket jag inte alltid gör!
Tex, att vara godtrogen kan vara både pos och neg. Pos i den bemärkelse att jag dömer inte människor. Alla människor är för mig lika mkt värda ända tills motsatsen bevisas.
Och det kan lika gärna vara negativt, för när motsatsen bevisas så kan det bli ett jävligt hårt slag.
Ärlig va väl också en grej som stog på båda?
Jo, det är ju jävligt bra att kunna vara ärlig, och STÅ FÖR VAD MAN SKRIVER/SÄGER (vilket avsändaren på kommentaren uppenbarligen INTE klarar av.. ;p )
Men det kan slå lite för hårt ibland också.

Hädanefter undanbedes anonyma kommentarer vänligt men bestämt.

Kommentarer
Postat av: zingo

Snälla Josefine, de kanske dax att du rannsakar dig själv och orden som du och dina klasskompisar tagit upp och smakar på innebörden av dom. I och försig så e ju allt en tolkningsfråga. Att du e så jävla bra e din tolkning.

Att man gråter och ljuger på socialen för att få hjälp med det ena och det andra för att ALLA e så jävliga med dig...e d å va rak o ärlig?

Att ljuga kompisar och alla andra runt omkring dig rakt i ansiktet för att det skall passa i din värld...e d å stå för vad man gör o tycker.

Snäll, klok och omtänksam e d och kasta ut Jocke så fort han inte gör å säjer som du vill?

Elak,hämnd och intelligens e d å inte låta My träffa sin farmor och flera andra i Jockes släkt?

Modig å skadeglad samt att du står för vad du sagt e d å skicka polisen på Jockes släkt när dom kommer för att prata med dig?

Du måste nog lära dig att man aldrig äger en annan människa, man kan inte "låsa in dom" och hota med olika saker bara för att t.ex svartsjuka och kontrollbehov har tagit överhand. Du måste nog lära dig att lita på dig själv först så kan du nog lita på andra oxå. Som man känner sig själv så känner man andra.

Om du låter Jocke å My få bestämma lite själva över vad och med vem dom tillbringar sin tid så tror jag nog att ni får ett förhållande där alla parter mår bra och alla får ett människovärde.

Har aldrig träffat dig personligen men har genom hörsägen förstått att det e som jag skrivit.

SLÄPP TAGET och lycka till. Hälsa Jocke.

2009-02-21 @ 13:28:41
URL: http://irenezingo.blogspot.com
Postat av: Linda

Det låter som om personen som skrivit föregående kommentar lägger in väldigt mycket av sina värderingar, värderingar som tycks vara baserade på "hörsägen", vilket jag tycker är riktigt vagt och inte alls rättvist. Och om nu denna person tycker att man har någon rätt att vräka ur sig något dylikt till en människa man aldrig träffat, så undrar jag vem det egentligen är som behöver göra en självrannsakan.. Och kanske vore det något att tänka på för personen i fråga, att kanske lägga sin energi på sitt eget liv istället för att lägga sig i andras liv på en BLOGG, det ser mest bara patetiskt ut i mina ögon. Lycka till Josefine.

Jag vet att du är en person med väldigt mycket självinsikt och tror inte att du behöver råd angående hur du ska sköta ditt liv och dina nära och kära från bittra människor som själva inte har mycket av värde i sitt eget liv så de måste lägga sig i andras. :)

2009-02-21 @ 14:45:19
Postat av: Carro

Men snälla Josefine du ska väl inte skriva att man ska stå för vad man säger för det gör du ju inte själv.. o jag pratar inte om något jag hört på annat håll. Efter att vi var dit o du är så fruktansvärt feg så du ringer polisen för att vi vill prata med dig kan jag ju bara konstatera att antingen är allt du sagt en stor lögn! eller så tycker du bara om att bråka! Om du hade haft någon som helst respekt för andra människor som du gärna påskinner att man ska ha, då hade du ju åtminstånde kunnat prata istället för att springa o gömma dig, men det är kanske så man göra om man står för det man säger?? så i detta fall kan jag inte annat än helt o hållet hålla med Zingo men du kanske inte törs visa ditt riktiga jag för dina vänner för då skulle du nog inte ha några kvar.. ha de

2009-02-21 @ 22:37:22
URL: http://dacarro.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha, tror folk har svårt att se det positiva i dej. Det finns inget med dej som e positivt. Vilken tur att du är så jävla bra, för det kan ingen annan i dina ögon vara!

2009-02-22 @ 14:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0