09.12.25

Om det verkar som att jag har tagit julledigt från min blogg så beror det på att jag har det. 
Eller.. kom på idag att jag inte har skrivit något här på ett tag, och då kallar jag det för julledigt. Men det är ju i stort sett samma sak.

21 dec.
Åkte hem. Hälsade på Emelie och Robin en sväng. Dom skulle få julklappar av My. =) Emelie hade gjort paj också. Gott! =D

22 dec. Jag och Gustav åkte iväg och handlade julklappar. FAAAN va folk det var! Det är ju rätt idiotiskt att handla 2 dagar före julafton. Egentligen. =p Sen åkte jag, My och Gustav till Johan & Annsofie. Dom firade Annsofies födelsedag i söndags, men då kunde vi inte komma. Tur dom hade sparat lite tårta åt oss. ;) My verkar älska att leka med sina kusiner. Både My och Måns härmade i stort sett ALLT Alicia gjorde.
Tex så sa Alicia: "Åhhhh MAMMA!"
My: "Åhhhh MAMMA!"
Måns: "Åhhhh MAMMA!" hehe.

23 dec. Åkte och hälsade på sjuklingen Jessica en sväng. Tycker faktiskt lite synd om henne. Men det är bra, för man vet att Jessica klarar sig alltid. Hon är så envis, så hon löser allt. ;)

JULAFTON! Som My har väntat och längtat! Hon fick ett paket på morgonen. Det var en råtta. Den blev hon väldigt förtjust i. Hehe. Packade in allt vi skulle ha med och åkte till pappa. Där åt vi frukost. Gröt och skinkmacka. Sen fick My öppna paket. Hon blev jätteglad för alla grejer. Hon hade en pall hon öppnade paketen på. Hon öppnade ett paket, sa "ÅHHHH!!" ställde paketet på golvet, "sopade" ner allt papper och sånt på golvet, lyfte upp ett nytt paket. Hehe. Hon var så söt! Gustav satt i morfars knä hela tiden och såg bara nöjd ut.

Efter alla paket och allt så åkte vi iväg. Till farfar godis. Där åt vi mat och tomten Magnus kom. =p Det gillade My. Först var hon aningen tillbakadragen. När vi sa att "nu kommer tomten gömde hon sig under en filt (efteråt skyllde hon på pappa och sa att det var han som var rädd).

Efter Svensson Svensson åkte vi och skulle vara bara vi resten av kvällen. Plockade fram lite julgodis, satte på en av filmerna My fick (Robin Hood) och satt bara under ett täcke i sofan och hade det mysigt. =)

Idag så har vi tagit det rätt lugnt. Blev bjuden på grötfrukost. Sen har vi varit hemma och tittat på massa mysigt på TV. Blev bjuden på middag också. Hon Mys farfar. Tror My blev glad när hon såg att han hade julklappen från henne framme på bordet. =)

Jo! My gav ljusstakar som hon har gjort till alla. Sen fick "borbor Toffis" en tavla också. Han har sagt att han ville ha en tavla som hon har gjort. Och My sa inte nej. Hon gillar ju att måla.
Men hon är lite tråkig min lilla prinsessa. När vi kom till Emelie & Robin i tisdags så skulle My ge dom julklapp. Samtidigt som hon räcker över paketet säger hon: "Det är en ljusstake!"
Hon har gjort precis lika mot alla. Alltså, sagt vad dom ska få. Men när hon skulle ge Göta paket så var det någon som var snabb att hålla för munnen på henne och prata samtidigt så det inte hördes vad hon sa. ;p

Såhär såg ljusstakarna som My gav till morfar och farfar ut. =) Dom andra fick små, för ett ljus.


Kommentarer
Postat av: Envisa Jessica

Jag önskar familjen en riktigt go fortsättning. Kramar i massor

2009-12-26 @ 15:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0