09.12.12

Igår gjorde vi inte så hemskt mycket. Jag är sjuk, så jag har ingen större lust att göra något. Igår satt förkylningen mest i bihålorna. Då är det jobbigt att äta. Idag sitter den i ena örat. Det är drygt eftersom att jag hör knappt på det örat. Men jag tror iaf att trumhinnan har spruckit. Känns aningen bättre och det blir småblött i örat. =p Intressant va?! haha.

Ringde 1177 för att höra om jag kan göra något själv. Dom kom med rådet att åka till krokom och jourläkare. Nej va! Det känns lagomt onödigt att åka 8 mil och betala 300:- (eller hur mycket det nu är) för att få konstaterat att jag har öroninflammation. Och om jag mot förmodan skulle få antibiotika (vilket man oftast inte får numera om man inte har feber, idioti? javisst!) så måste jag likförbannat in till stan till ett apotek som har jouröppet. Och då blir det helt plötsligt 12 mil. Förklarade detta för sjuksköterskan som tyckte att jag iaf kunde prata med läkaren.
Istället gjorde hon det åt mig och ringde sedan upp igen. "Ja, han kunde gå med på att du äter alvedon var 4:e timme, tar näsdroppar och ringer direkt igen om du får feber. Och om du INTE får feber så bör du ändå åka till hälsocentralen på måndag."
Detta köper jag.

Ja, jag är inte så stort fan av mikrobiologiska fenomen just nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0