09.12.10

Vaccin eller inte?
Animerat eller tecknat?
Julskinka?!

Idag har My träffat "farfargodis" lillebror. Hon tycker det där är lite knepigt. Hur kan han som är så "stor", vara en lillebror? Hennes lillebror är ju jätteliten.
Har vi gjort mer idag? Snorat. Badat. (My badade i en glasslåda.. föreställ er den ni!) My har åkt skoter. Kristoffer kom hit och skulle hjälpa till med en grej. Blev inte så mycket gjort idag, så han skulle komma tillbaka istället. =p Han kom hit, satte upp en bräda, åt, satt och pratade och åkte hem. =p

---------------

Ang om jag ska vaccinera mig eller inte. Jag är redan helt bestämd, och det har jag varit från början. Stor, fet, "nej-stämpel" på det.
För:
1. Man blir kanske inte sjuk i svininfluensa.
2. Man smittar inte andra.
3. Man belastar inte sjukhusen.

Emot:
1. Risken att dö i svininfluensa är långt ifrån lika hög som risken att dö i trafiken; jag slutar inte köra bil.
2. Om jag blir sjuk så får jag ett bra mycket bättre emunförsvar än om jag vore vaccinerad.
3. Iochmed nr. 2 ökar mina chanser att klara kommande virus.
4. 1 av 5 vaccinerade blir sjuk ändå.
5. Vaccinet innehåller konserveringsmedlet tiomersal. Det i sin tur innehåller metylkvicksilver.
6. Vaccinet kan ha bieffekter som inte visar sig direkt.
7. Vaccinet HAR en jävla massa bieffekter som redan är "bevisade".
8. Jag är frisk i övrigt.

----------------

Tecknat eller animerat.

My har ju kikat på Disneyklassiker på sistone. Snövit, Törnrosa etc. När man tittar på dessa filmer så går det inte jättefort, man hinner med. Man hinner verkligen se känslor i ansikten. Före filmerna så är det trailers på nya, animerade filmer. Inte alls samma känsla att titta på. Det är något äckligt mellanting mellan tecknat och verkligt. Jag upplever dessa filmer som mer hackiga på något sätt.. Inte alls lika mysiga att titta på.

----------------

Julskinka...
Ja.. det är ju.. intressant.
"COOP Forum i Lillänge säljer kött från djur som lidit."
Jag anser (jag kanske uppfattas som jävligt grym nu..) att när djuret väl har lidit, slaktats, styckats, förpackats.. Vad spelar det då för roll? Visst, jag kan ju strunta i att köpa köttet för att inte gynna uppfödaren. Men när grisen ändå redan har gått igenom allt innan, ska h*n ha gjort det i onödan då?! (antar att jag redan nu bör skriva att sista meningen kan du ju läsa med en gnutta humor, men ändå aningen seriöst.) För att bara slängas och ligga och ruttna?! Näe.. Rea ut köttet, jag köper det och äter det. Kan tända ett ljus medans för att hedra den stackars grisen. Jag har svårt att tro att man ska kunna komma åt dessa människor som behandlar djuren illa genom att inte köpa köttet. Sen tror jag inte att det är så jävla farligt som många påstår. Jag tror att dom flesta djuren i sverige har det bra. I sverige finns det lagar om hur djur ska skötas. Fixa tätare kontroller och riktigt dryga böter istället!


Natti natti!


PS! Håller man Gustav under armarna så går han framåt. =p

Kommentarer
Postat av: Jessica

I dag håller ja med dig!

NEJ till sprutan..

2009-12-11 @ 10:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0