09.12.07

Torsdag 3/12: Lämnade My på dagis. Jag och Gustav åkte och hämtade mamma vid 13.00. Kikade in hos Kristoffer på Brunflovägen och kollade hur det gick för dom. Åkte hem. My, Ellen och Emelie kom. Vi lagade mat och grejade lite.

Fredag 4/12: Vi gjorde oss iordning och åkte ner till stan. Gick till Jamtli och gick på julmarknad. My hade med sig sin egen plånbok med pengar. Hon köpte en tomte och 2 klubbor. =) Vi åkte hem och åt middag. 

Lördag 5/12: Tog en prommis till Barnenshus och köpte film. Tänkte åka buss tillbaka, men vi missade den. Så vi gick hem också. =) Kom hem och åt mat, sen gjorde vi julgodis. Satte oss tillsammans i soffan och tittade på filmen. På kvällen, vid 23, fick Gustav anfall av något slag. Ringde 1177 och blev tillsagd att åka in med honom. Vi åkte och han fick anfall där också, inför läkaren. Han fick stanna kvar. Dom skulle försöka ta blodprov på honom i handen. Lyckades inte. Dom struntade i det och sa att det fick göras på söndagen. Läkaren bestämde att det skulle stå en kamera i rummet. Om han fick fler anfall skulle vi ringa på klockan så dom skulle filma.

Söndag 6/12: Vaknade strax före 8 av att det står 3 sköterskor brevid sängen och tittar på mig. "Hej, vi tänkte bara tala om att det är vi som kommer jobba idag!" Jag förstår inte det där.. VARFÖR måste dom absolut komma in och säga "hej" kl 8 på morgonen när dom hade undersökt färdigt och lämnat oss ifred enbart 3 timmar innan?! Vi fick iaf somna om. Vaknade vid 11. Dom skulle ta prover igen. Denna gång försökte dom med foten. Det gick inte heller. Tror att dom kanske fick nog till ETT prov. Gustav blev jättearg iaf. Han somnade. Efter knappt en timme kom läkaren och skulle bråka med honom igen. Då skulle dom köra ngt EEG liknande. 4 sladdar med nålar på som skulle in mellan skallbenet och skinnet på honom. Fy fan.. Jag har aldrig hört Gustav skrika som han gjorde då. Läkaren försökte övertala mig om att det inte gjorde ont, han var bara tvungen att "vänja sig". Jo.. tjena.. Efter att dessa 4 sladdar var inkopplade så insåg hon också att det där gjorde ONT på honom. Hon avslutade det projektet och sa att dom fick köra ett vanligt EEG istället. Men att dom var tvungen att ha blodproverna. Dom skulle nu testa att ta i ljumskarna. Sköterskan kom in och satte bedövningssalva. När det var dags för proverna var det läkaren som skulle ta dom. Läkare ska INTE göra sånt! Hon satte nålen ovanför där det var bedövat, jag påpekade detta och hon svarade med att "men det är HÄR man ska sticka". Sen stack hon i ena ljumsken. Insåg att hon behövde en längre nål, men lyckades likförbannat inte. Hon stack 3-4 ggr i varje ljumske innan hon gav upp och sa att dom fick lösa det på annat sätt. En sköterska kom och sa: "Men, han som är så stor måste väl ha fina kärl i armvecket?" HON lyckades ta blodprov på honom utan att han blev spec arg. Efter allt detta kom My och mamma med mat. Det var gott då jag inte hade ätit något sedan middagen i lördags. På barn serveras ingen mat förstår ni. Gustav somnade i drygt 1-1½ timme och vaknade sedan och hade feber och var snorig. Han fick alvedon och näsdroppar. Efter en stund fick sköterskan komma in med alvedon till mig också. Sen blev vi isolerade. Satt en varningslapp på dörren och jag fick inte ens gå och hämta te själv. Jag var tvungen att ringa på klockan så någon kom och gjorde det åt mig. ;p

IDAG! Idag så kom dom in och väckte mig vid 8 och talade om att han hade fått en tid för ett EEG kl 09.15. Gick och gjorde det, kom tillbaka och väntade på läkaren. Läkaren kom och pratade lite och undersökte Gustav. Alla prover dom fått svar på såg helt OK ut och han ansåg att vi kunde åka hem och komma tillbaka till ögon mott. 13.15, samt tillbaka till 109 imorgon. Han sa också att läkaren som skulle försöka ta blodprov i ljumsken hade stuckit en sköterska med nålen, så Gustav var tvungen att testas för HIV och hepatit. Jag bad om att sköterskan som hade lyckats ta prov igår skulle göra det. Hon kom in och tog provet. Mitt i kom pappa och skulle hälsa på. Så han fick skjutsa hem oss. My blev glad när vi kom hem igen. =) Åkte tillbaka till sjukhuset och gjorde ögonundersökningen. Hem igen och Kristoffer och Simon kom en sväng. Skjutsade mamma till tåget och sen åkte vi till momma. Vi skulle eg. till pappa, men dom va hos momma så vi åkte dit först. My och morfar åkte sedan och köpte godis och grejer. Sen blev det pepparkakshusbak! Eller, montering säger man kanske? =p
På Mys hus blev det massor med godis och 2 tuber garneringsgel (drakar som hon sa att det var). =p Sen gjorde vi pappas också. Bilder på dom kommer väl. Men inte nu. Vi fikade skinkmacka också. My och pappa stog och proppade munnarna fulla med skinka. Haha. Tror My har ärft sin morfars matvanor. =p
Nu är vi iaf hemma. My har fått alvedon och sover. Gustav har fått alvedon och sover. Jag ska nog också ta alvedon och sova snart. =p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0