Städdag..

My var trött efter dagis igår. Hon somnade vid 8.
Jag vaknade och klev upp vid halv 7 ungefär. Kvart över sju öppnas dörren sakta och ut kommer fröken.
"Här är jaaag mamma!" Pigg och glad var hon när hon vaknade. =)
Lämnade henne på dagis å åkte hem. Plockade ihop tvätt och gick ner i tvättstugan. De va ju ledigt 3 första tiderna idag. Så jag tänkte att va bra, då hinner jag torka tvätten ordentligt även fast jag började så sent.
Mmmm.. visst.. När jag var ner och flyttade tvätten till torkskåp och torktumlare, gick ut därifrån. Ja, då möter jag en dam som hade tänkt ta tiden som började klockan 11. Ja, va ska jag kunna säga? Jag har ju ingen cylinder så jag kan ju inte boka. Men hon va snäll. Sa att det va helt ok att jag fortsatte torka en stund till iaf. Å de va ju bra! =) Snäll tant.

Sen så har kattjäveln (ja, jag kallar honom faktiskt för kattjävel ibland) pissat inne igen. Är rätt så trött på de där.
Nu ska jag fortsätta städa i vardagsrummet, bara det och Mys rum som e kvar. Men Mys rum väntar jag med tills hon kommer hem, för hon får faktiskt hjälpa till. Hon är tillräckligt gammal för å kunna göra de. =)
Det ser ut som ett bombnedslag i hennes rum. Hennes bokhylla är typ.. tom. Allt ligger på golvet.

Jag har inte blivit "faster" än. Inte tvåbarnsmamma heller för den delen. Men båda två ska ju ut. Å de närsom helst. =p
Vore ju skoj om vi skulle va på bb samtidigt. =p



"Du kommer aldrig någonsin få rätsida på dina problem genom att anklaga någon annan för dom."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0