Målat

Idag så vaknade vi rätt sent jag och my. Vi låg kvar i sängen ända till 9 tror jag klockan va.
Kikade när bussarna till frösön gick å bestämde att vi skulle ta den som gick 10.18.  Vilket gav oss ungefär en timme (ja, man måste räkna med att det kan ta lite extra tid när älsklingen ska sätta på sig skorna själv å grejer) å äta frukost å göra oss iordning. Sen så skulle vi in på affären också.
My ringde till morfar för säkerhetsskull å frågade om hon fick hjälpa till å måla. Tydligen så svarade han ja. För hon gick raka vägen till garderoben och plockade fram sina målarkläder. =p Sen hade hon inte tid å äta frukost, för hon skulle åka till morfar å hjälpa till å måla. =)

Vi kom till pappa strax efter 11. Målade. My gjorde ett väldigt bra jobb! Hon stog å målade en och samma bräda i säkert en kvart. Men den blev ju ordentligt målad då! Sen skulle hon å morfar äta "kakroner å bacon". Å efter det massor med kakor. My är ju lite av ett kakmonster, om inte det har framgått tidigare.. =p
Ja, jag som gillar å måla hade ju svårt å låta bli. Så det dröjde inte länge förrän jag stog med en färghink och pensel och målade. ;)
Målade å målade å målade. Tillslut så va i stort sett hela garaget målat. Å då kom ingegärd med pizza. =)
Kom  hem igen strax före 8. Så jag tror att det blir en tidig kväll ikväll. Kanske...det beror ju på.. ;)

Det gick helt ok å måla! För man står ju rätt still när man målar ändå. Men när det var dags att använda stegen så sträckte jag mig så långt jag våga för å inte behöva gå så mycket uppochner. För DET, mina vänner, gör ONT.

My har idag också tränat på vad hon ska säga till lillebror.
"LÅT BLI MINA SAKER, MILTON!"
"INTE SLÅSS MILTON!"
"Neej, har du bajsat Milton?!"
"SLUTA MILTON!"
haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0