Jag gör precis..

..vad jag vill utan att bry mig ett jävla dugg. Folk snackar ju lika mycket skit ändå.

Känns som att senaste dagarna har gett mig väldans mycket.
Har fått nya praktexempel på saker jag har påstått förr, vilket har bekräftat ännu mer för mig att detta är rätt.
Det kommer aldrig bli annorlunda, och det får jag bevisat för mig gång på gång på gång. Thats it. Och det är inget jag kan göra nåt åt. Då får man, jag, backa.
Men nåt offer e jag fan inte. Ett offer blir man inte, ett offer gör man sig själv till och det har jag inga som helst planer på.
För att förklara hur man kan göra sig till ett offer;
Fick en sak sagt till mig igår: "Det är inte konstigt att man dricker när du.." osv.
För det första, det är mycket lättare att säga "man" för då pratar personen i fråga "inte om sig själv". Och det är ju så mkt lättare att fortsätta med något om h*n kan påstå  att det beror på någon annan. Då behöver ju personerna i fråga aldrig ta ett eget ansvar för sina handlingar, då är det ju alltid någon annans fel. Eller hur?
När någon uttrycker sig på det sättet så gör h*n sig själv till ett offer. Förstår ni hur jag menar?
Näe, de e faktiskt dags att människor i stort tar ansvar för sina egna handlingar å slutar skylla på massa annat/andra.
ALLA har sina fel och brister, även om ni, mina läsare, gärna vill tro att ni och era nära och kära är perfekta. ;p 

Nu ska jag fortsätta med det jag höll på me. ;)


"Nej du tar inga order från dom! Nej du tar inga order från nån! Åhhhneeeeeeeej
Nej du tar inga order från dom! Åh Nej nej.
Ta inga order från dom va dom än säger, ta inga order från nån."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0