25

Igår åkte jag och My in på stan fram och tillbaka å sen till pappa. Han fyller år och det är kalas på söndag, men då e inte My hemma. Å hon hade ju "ket" till morfar.
Men hon är ju aningen tråkig.. När hon pratade med morfar sa hon: "MORFAR! Jag ha ket te dig!"
Också försökte hon förklara va de va för nåt. =p Hon e väl ungefär som mamma, lika nyfiken å lika dålig på å hålla överraskningar hemliga. ;p
Så den tar jag på mig. Helt å hållet. =p
Sen gjorde vi inte så mkt mer igår. Hade myskväll. =)
My kommer ibland å säger: "kramas mamma?" "Ja vill mysa" Då smälter jag. TOTALT!

Idag tog jag mig faktiskt till biblioteket. Tänkte sitta där en stund å läsa en bra bok. Men dom hade så otroligt osköna stolar för mig just nu, så jag åkte hem istället. Å tog med mig böckerna jag hittade. =)
Rätt less på halsbränna nu. Rätt jätteless faktiskt.



Citat ur en av böckerna:

"Du kommer alltid att frukta den du har attackerat.
När du attackerar någon gör du dig själv illa."


Ur den andra...

"Ditt liv är här och nu och blir vad du gör det till! Din bakgrund och uppväxt kan ha varit svår,
men de beslut som påverkar din framtid kan ingen annan än du själv fatta."



Ibland när jag läser nåt bra i nån bra bok så får jag som lust å skicka boken till honom/henne som jag tänker på när jag läser det. Eller rent av banka in det i huvudet på honom/henne. Gärna med boken. =p
Å ibland känns det otroligt skönt när jag läser en bok, å det står något som "ja, men så e de ju, de har ju jag sagt flera gånger ju", skönt att få mina egna tankar och värderingar bekräftade. =) Speciellt om samma sak står i flera flera böcker. =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0