TRÖTT!

Japp. Nu e jag trött. Har precis kommit hem. Kom hem till stan strax före 21.00.

Åkte iaf till Umeå idag. På vägen tillbaka träffade jag och My Björn på Max. Så vi åt middag tillsammans.
Har funderat lite idag på om jag skulle ringa å höra hur länge en stelkrampsspruta håller, för jag är väl medveten om att blir man biten av ett djur är det bra att ha den. Eftersom att jag fick en för ungefär 5 år sen efter att jag hade blivit biten av en hund så tänkte jag att det är nog ingen fara. Men jag ringde å frågade iaf för säkerhets skull.

HA! Stelkrampssprutor har jag fått så det räcker och blir över, det var det absolut ingen fara med. BRA! Tänkte jag då. Då behöver jag inte oroa mig. =D
"Var är det du är biten?"
"Ja.. I tummen på höger hand."
"Var är du?"
"Påväg hem från Umeå."
"ÅK DIREKT TILL AKUTEN NÄR DU KOMMER TILLBAKA TILL ÖSTERSUND!"
"Ehh..jaha? Men jag har ju stelkrampsspruta?"
"ALLA bett på händer ska bedömmas av läkare"

Ja, så när jag kom in till stan vid 21.00 så åkte jag till pappa å lämnade My. Sen åkte jag till akuten.
Talade om för både sjukvårdsrådgivningen och receptionen att jag är gravid. Så dom skulle veta om de.
Satt där å väntade..å väntade.. å väntade.. Kom in en ambulanshelikopter, så jag fick vänta lite till.
SEN! 23.30 var det min tur. Ortopeden tittade på min tumme. Såg funderande ut. Han kände, och jag sa aj när det gjorde ont. =p
Sen tittar han på mig å säger: "jaa.. frågan är om vi skulle lägga in dig å ge dig antibiotika intravenöst..eller om du ska få tabletter att ta med dig hem"
Han tyckte det lät jättebra att lägga in mig eftersom det stog i mina papper att jag bor i Kaxås, jag kontra med att jag bor i torvalla och det går alles utmärkt att åka hem. Men de va väl kanske inte de de satt i mest, utan att antibiotikan kommer ju ut lite fortare när man får den intravenöst. Jag frågade om jag då fick antibiotika som va ok att ta trots att jag är gravid. Han tittade väldigt förvånat på mig å frågade om jag var gravid?! Det stog det inget om.. ja, då fick han fundera om. Slutade iaf med "Amimox" 750mg tabletter å stränga order. Han ritade på min hand, längs svullnaden/rodnaden och sa att "OM det imorgon på dagen har gått nedanför strecket eller om du blir mer svullen, spec över leden, ska du åka in DIREKT. För då måste vi nog spola leden också. Om det INTE blir värre, så ska du ändå komma tillbaka på lördag kl 09.00. Har det inte blivit bättre då måste vi nog spola leden ändå."

Sen fick jag gå. Å han upprepade flera gånger påvägen ut att jag MÅSTE komma tillbaka om det blir värre imorgon.
Så.. Jag har alltså 5 "hål" i tummen efter min älskade misses tänder. 2 av dessa hål är precis över leden  närmast nageln. Ett av dessa 2 hål var även det djupaste av alla 5. Iochmed att han har bitit precis över leden kan det bli en infektion där, vilket absolut inte är bra, tydligen.
Det jag var mest rädd för var dessa bakterier katter kan ha som är väldigt skadliga för fostret. Men de va inte sånna bakterier de var frågan om. Som tur va, iome de blev jag lugn och tror på att allt löser sig. Jag har annat att fundera på just nu.

Hehe, när jag kom tillbaka till Frösön och skulle hämta My hörde jag hur det snarkades där. My och pappa låg i soffan och snarkade. My hade kastat fisar på morfar å Ingegärd. =p Nu är vi hemma iaf, My somnade och jag också snart.
Så god natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Uppdatera hur det går sen!! Och glöm inte vart det finns fika i morgon om ni orkar med! kram!

2009-04-17 @ 13:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0