Hemma igen!

Yes! Igår åkte ja å lämna mys stol på dagis, ifall de skulle ta så pass lång tid att ja inte skulle hinna hämta my så skulle pappa göra de.
Åkte till sjukhuset. Fick vänta kanske en timme innan de va min tur å ens anmäla mig.
Anmälde och dom tog ett infektionsprov. De va väl inte helt perfekt.
Klockan började närma sig 15 å ja satt i väntrummet. Kom på att ja hade en snickers i väskan. Tog upp den å tog EN tugga. Sen ropade dom upp mig. Fick träffa en läkare. Han sa att han skulle hämta en annan läkare. Tog en stund. Den andra läkaren kom. Han sa att dom väntade på en överläkare som skulle kolla. Å sålänge så fick jag vänta.
Överläkaren kom å förklarade att man skulle operera och spola "senskidan" eller va fan de hette. Typ nån kanal där senorna från tummen går. Så det kom in en sköterska som satte en nål. Läkaren kom in å fråga när jag åt sist. Jaa...vid lunch. Eller, jag tog en tugga av en snickers i väntrummet. Jaha, ja, då får vi vänta till 21 med att operera. Tills dess får du en gipsskena. Jag fick alltså vänta 3 timmar extra på en operation för att jag hade tage en enda tugga snickers. *suck*
Å inte fick ja äta upp resten heller. Blev inlagd på OBS å ringde å tala om för pappa att my fick sova där inatt.
De gick så bra så.

Jag skulle bli sövd, vilket jag tyckte kändes löjligt.. bara biten av en katt ju. Men det skulle tydligen till så mkt bedövningsmedel för att bedöva hela armen, och det var mer skadligt för bebisen än att bli sövd. Vaknade iaf vid 00. Då va ja hungrig och törstig. TIllslut fick jag dricka vatten. Å när jag vid 01 kom tillbaka på avd så fick jag en macka.
Somnade vid 02. Vid 03 skulle jag få mer morfin och/eller antibiotika. Minns inte riktigt. Så då blev jag väckt. Sen fick ja sova ända till halv 7! Då tände en sköterska lampan som va jättestark och riktad precis i mitt ansikte. Då skulle ja ha mer antibiotika.
Hehe, 2 roliga gubbar på samma avd. Dom frågade om jag skulle träffa en vet. istället.

My ha vare på stan me morfar idag. Hon hade fått en jacka, en mössa å en väska.
Å igår när pappa  å my skulle handla och kom till kassan säger My: "MÄN! Glömta godis morfar!" å då kunde ju inte morfar stå emot, så dom gick tillbaka å hämtade godis då. Morfar tycker det är dyrt att va barnvakt.... =p =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0